Citroën BX sjel poprvé z výrobní linky v roce 1982. Díky svému unikátnímu vzhledu a inovativním řešením si rychle získal velkou popularitu, o čemž svědčí více než 2,5 milionu prodaných kusů. Modely první generace, vyráběné do konce roku 1986 trpí menší odolností vůči korozi a slabou spolehlivostí dílů. Pozinkovaná karoserie byla používána až od roku 1985. První a druhá série se od sebe liší zejména palubní deskou a předními blinkry, které jsou v první sérii barevné a v poloviční výšce světlometu. Druhá série měla blinkry bezbarvé a výškově splývaly s hlavními světlomety.
Na co si dát pozor u Citroënu BX
Vozy s tažným zařízením (zejména často používaným) mají více opotřebovaný motor a spojku. Pokud takový ojetý vůz kupujete, prověřte jejich stav. Nerovnoměrně opotřebené pneumatiky mohou značit špatně nahuštěné pneumatiky nebo špatnou geometrii. Mohou také značit poškození složek odpružení.
Při nákupu ojetého Citroënu BX zkontrolujte prostor mezi černou plastovou mříží vpředu a chladičem. Je zde příčný panel, natřený barvou (je zde uchycen zámek kapoty). Z výroby je osazen nálepkami s doporučeným množstvím provozních kapalin. Pokud nálepky chybí, může to svědčit o výměně dílu kvůli nehodě.
Častou slabinou vozu je zároveň to, co ho dělá tak výjimečným – jeho hydropneumatické odpružení. Přední pístnice u BX mají životnost jen cca 200 tis. kilometrů. Totéž platí i o hydropneumatických zásobnících, jejichž životnost se pohybuje dle zkušeností majitelů od 40 do 140 tis. kilometrů, v závislosti na péči, huštění pneumatik apod.
Naše autovrakoviště nabízí široký sortiment náhradních dílů pro vozy Citroen BX:
Nabízíme také výkup starých a havarovaných aut a autovraků Citroen.
Pro ověření dostupnosti náhradního dílu volejte +420 774 113 731 nebo pište: